It Never Gets Old. Royal Hotel Sanremo

It Never Gets Old. Royal Hotel Sanremo

 

Thinking how amazing the lifestyle of a professional poker player is never gets old. Everyday I wake up thankful for how lucky I am: I get to play the game I love for a living; I have the possibility to meet smart, creative people who inspire me to do more; and I am constantly on the move, enjoying the diversity that this world has to offer.

Not only does traveling allow me to discover new countries and try new experiences, it also gives me a chance to go back to the places I love, those who left a mark into my memories. Places like San Remo, and the Royal Hotel, where I always come back with a smile, recalling all the wonderful moments I had in this city. The enthusiasm I feel now, while I am here to play the IPT for PokerStars.it, adds up to the past emotions for the challenge of the EPT 2009 and 2011, the trip to Bordighera I took with my dad, the strolls around the old town I took with Ambra before she even became my wife.

This morning, enjoying the incredibly warm sun of a late October, I thought about how blessed I am to have the weird, odd skill of being able to beat High Stakes Poker. For sure it’s not a conventional skill, not something you can get a degree in; but I wouldn’t exchange it for anything else in the world!

***

Pensare a quanto sia fantastico lo stile di vita di un giocatore di poker professionista è qualcosa che non smette mai di farmi sorridere. Ogni giorno mi sveglio grato di essere così fortunato: posso giocare un gioco che adoro come professione; ho la possibilità di incontrare persone intelligenti e creative, che mi ispirano a migliorarmi sempre; e sono costantemente in movimento, capace di godermi tutta la diversità che questo mondo ha da offrire.

Non solo viaggiare mi permette di scoprire nuovi paesi e fare nuove esperienze, mi dà anche la possibilità di ritornare nei luoghi che amo, quelli che hanno lasciato un segno nei miei ricordi. Luoghi come San Remo e il Royal Hoteldove faccio sempre ritorno sempre con il sorriso, ricordando tutti i momenti meravigliosi che ho vissuto in questa città. L’entusiasmo che provo adesso, mentre sono qui a giocare l’IPT per PokerStars.it, si somma alle emozioni passate per la sfida dell’EPT nel 2009 e nel 2011, la gita a Bordighera che ho fatto con mio padre, le passeggiate per la città vecchia fatte assieme ad Ambra ancora prima che diventasse mia moglie.

Questa mattina, nel godermi il sole incredibilmente caldo della fine di ottobre, ho pensato a quanto sia privilegiato ad avere la stramba, bizzarra abilità del saper battere giochi di High Stakes Poker. Di certo non è un’abilità convenzionale, non una di quelle in cui si può prendere una laurea; ma non la cambierei per nessun’altra cosa al mondo!

Royal Hotel Sanremo

Royal Hotel Sanremo

Royal Hotel Sanremo

Royal Hotel Sanremo

Royal Hotel Sanremo

Royal Hotel Sanremo

Royal Hotel Sanremo

Royal Hotel Sanremo

Royal Hotel Sanremo

Royal Hotel Sanremo

Royal Hotel Sanremo

Royal Hotel Sanremo

Royal Hotel Sanremo

Royal Hotel Sanremo

Royal Hotel Sanremo

Photography by Ambra Torelli, at Royal Hotel Sanremo

You May Also Like

Leave a Reply

Password Reset
Please enter your e-mail address. You will receive a new password via e-mail.