It’s amazing what a change of scenery can do for reaffirming your mindset. It’s too easy to get caught up in the ever present, seemingly imminent lure of making more money. Passing the out the opportunity to play one more game is even harder when losing. More than anything, what my experience has taught me is that even the ‘can’t miss, once in a lifetime game’ will be there tomorrow.
When I find myself needing to get away, whether it’s recovering from a poker loss or bringing myself down to earth after a big win, I like to get out and just relax, to get away from the poker world.
One has many options to do so in Macau, but my favorite is lounging in the stunning foyer of the MGM Casino. Whether it’s indulging at the epic buffet at Rossio or enjoying high tea to classical music, the place is pretty special. Check it out!
***
È incredibile quanto un cambiamento di scenario possa aiutare a riorganizzare il proprio approccio mentale. È sempre facile farsi risucchiare dal richiamo apparentemente imminente del fare più soldi. Rinunciare alla possibilità di giocare diventa ancora più difficile quando si perde. Più di ogni altra cosa, quello che la mia esperienza mi ha insegnato è che anche il gioco ‘che non si può perdere, il gioco che aspettavi da una vita’, si ripresenterà domani.
Quando sento che ho bisogno di staccare, che sia per riprendermi da una sconfitta o per ritornare coi piedi per terra dopo una grande vittoria, mi piace uscire e rilassarmi, allontanandomi dal mondo del poker.
A Macao le opzioni per farlo sono molte, ma una delle mie preferite è rilassarsi nella splendida hall del Casinò MGM. Che si tratti di indulgere nell’epico buffet di Rossio o di gustarsi un tè col sottofondo della musica classica, è un posto davvero speciale. Check it out!
Photography by Alec & Ambra Torelli
Leave a Reply